Kundservice / Min order

Min order

Var kan jag se status för min order?

Du får ett e-postmeddelande så snart din beställning har gått igenom, där kan du se orderstatus. Du får dessutom ett nytt mail så snart din order har skickats.

När får jag mitt paket?

Förväntad sändning inom 2-3 vardagar.

Kan jag byta en produkt?

Varor som köpts på skechers.se kan inte bytas online. Om du vill ha en annan storlek eller modell, returnerar du produkten och beställer den önskade varan i en ny order. På detta sätt kan du vara säker på att varan finns i lager och att du får den nya varan utan extra väntetid.

Vad kan jag göra om jag är orolig över att jag har köpt en falsk vara eller från en falsk webbplats?

Kontakta kundservice. Vi kan tyvärr inte göra så mycket om du redan har köpt varan, men vill självklart gärna veta var du har köpt varan från så att vi kan varna andra.

Hur returnerar jag min order?

Är du medlem i Skechers Plus får du fri returfrakt. Det kostar 79 kr när du använder den medföljande returetiketten (Ej medlem). Det är också möjligt att returnera i alla Skechers konceptbutiker och Skechers Outlets. Läs mer om vår retur här.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

När vi mottar ditt paket återbetalar vi dina pengar och drar endast av 79 kr för returfrakten (Ej medlem). Från att vi mottagit och behandlat din retur kan det ta upp till 5 dagar.

Du kommer att få ett e-postmeddelande när vi har behandlat din returförsändelse, och det kommer sedan att ta 1-2 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto. Om du har betalat med presentkort kommer pengarna att returneras till samma presentkort, som sedan kan användas igen.