Kundservice / Produktfrågor

Produktfrågor

Hur hittar jag rätt sko för mina behov?

Det kan vara svårt att hitta den perfekta skon som passar just dina behov och din vardag. Vår kundtjänst står alltid redo att hjälpa dig med personlig rådgivning, så att du kan hitta den modell som passar bäst för dina fötter och aktiviteter.

📧📞 Kontakta vår kundtjänst här

Om du vill kan du också läsa vår guide där vi delar tips om hur du hittar den perfekta skomatchen här.

Jag har en bred fot – vilka Skechers-skor passar mig?

Vi rekommenderar våra Relaxed Fit- och Wide Fit-modeller:

Relaxed Fit: Extra utrymme vid tårna och framfoten

Wide Fit: Rymlig passform – både vid framfoten och hälen

Läs mer om passformer och se våra rekommendationer här: Den rätta passformen

Jag har hälsporre, vilka skor ska jag välja?

Vi kan inte ge råd om hälsoproblem och lovar inte att Arch Fit kan bota hälsporre, men många kunder berättar att den bra fotvalvsstöd och höga stötabsorptionen kan hjälpa till att minska symptom och ge mer stöd. Läs om Arch Fit-tekniken och det inbyggda fotvalvsstöd.

Vilka skor är bäst för nedsänkt framfot?

När man har en nedsänkt framfot är det mycket viktigt att ha skor med maximal avlastning. Skechers gör generellt skor med avlastande och stötabsorberande mellansulor och innersulor.

Vi kan inte rekommendera specifika skor som kan hjälpa problem med nedsänkt framfot, men särskilt GO WALK-serien, Arch Fit och Max Cushioning-skorna är mycket bra och avlastande.

Kan jag köpa nya skosnören hos Skechers?

Vi säljer inte skosnören hos Skechers. Men kom ihåg att du kan tvätta dina skosnören många gånger innan det är dags för nya. Skechers skosnören är standardlängd och kan därför köpas på många olika ställen 😊

Kan jag köpa Skechers innersulor separat?

Vi säljer inte våra innersulor separat. När du köper ett par Skechers skor är innersulan noga utvald för den specifika modellen och skons funktioner. Läs om våra innersulor här.