Du kan returnera varor köpta på Skechers.se genom att följa följande steg:
Observera: Beställningar kan inte kombineras när de ska returneras. Skicka därför varje beställning separat.
- Registrera din retur - VIKTIGT
Registrera retur här - Lägg tillbaka skorna prydligt i skokartongen
Produkten måste vara oanvänd och i sin originalförpackning - Packa skokartongen i en kartong. Stäng lådan ordentligt med tejp. Vi återbetalar endast varor som är ordentligt förpackade i en kartong.
- Fäst den bifogade returetiketten på kartongen
Om du återanvänder kartongen, se till att du tar bort de gamla adressetiketterna. Portot är förbetalt.
Om du saknar din returetikett, vänligen kontakta kundservice via e-post: info@skechers.se OBS: Använd endast denna etikett om du har handlat på Skechers.se - Lämna kartongen på ett Schenker-ombud. Kom ihåg att spara kollinummer från returpaketet. Det kan du använda till att spåra returförsändelsen via Schenker under transportens gång.
- Återbetalning
När vi mottar ditt returpaket återbetalar vi pengarna och debiterar dig 79 kr för returfrakten. Från det att vi mottar ditt paket kan det ta upp till 1-2 veckor för oss att behandla din retur. Som Skechers Plus medlem är det gratis retur.
Du får ett e-postmeddelande när vi har behandlat din retur och därefter tar det 1–2 bankdagar innan pengarna är återbetalda till använt betalningsmedel*. Om du har betalat med ett presentkort återbetalas pengarna på samma presentkort som sedan kan användas på nytt.
*Om du har betalat med Klarnafaktura och ännu inte hunnit betala fakturan kan du avvakta en ny och uppdaterad faktura. Är fakturan redan betald kommer Klarna att kontakta dig för att be om kontouppgifter dit återbetalningen ska ske. Har du några funderingar kring återbetalningen kontaktar du Klarna via klarna.se.