Kundservice / Retur

Retur

Vad kostar det att returnera varor på Skechers.se?

Det är gratis att returnera som Skechers Plus medlem.

Om du inte är medlem i Skechers Plus kostar det endast 79 kr att använda den medföljande Schenker-returetiketten för att returnera varor köpta på Skechers.se.

Vad ska jag ha med mig om jag vill byta eller returnera varor köpt i en Skechers butik?

Om du vill byta eller returnera varor köpt i en Skechers butik måste du ha ett giltigt butikskvitto som dokumentation. Vi accepterar inte utskrifter från nätbanken eller liknande.

Hur fungerar återbetalningen?

När Skechers tar emot din returförsändelse kommer dina pengar att återbetalas inom 1-2 veckor. Är du Skechers Plus medlem är returfrakten gratis, annars kommer 79 kr att dras av för returfrakten.

Hur registrerar jag min retur?

Du kan registrera din retur online här.

Hur returnerar jag en vara köpt i en Skechers butik?

För varor köpta i Skechers konceptbutiker och Skechers Outlets gäller följande:

  • Du kan byta i vilken Skechers butik som helst i ovan nämnda länder.
  • Varor köpta i Skechers butiker kan inte returneras eller bytas online.
  • Ett giltigt butikskvitto krävs som dokumentation för retur.
  • Varorna ska vara oanvända och i originalförpackning.
Hur returnerar jag varor köpta på Skechers.se?

Du kan returnera varor köpta på Skechers.se genom att följa följande steg:

Observera: Beställningar kan inte kombineras när de ska returneras. Skicka därför varje beställning separat.

  1. Registrera din retur - VIKTIGT
    Registrera retur här
  2. Lägg tillbaka skorna prydligt i skokartongen
    Produkten måste vara oanvänd och i sin originalförpackning
  3. Packa skokartongen i en kartong. Stäng lådan ordentligt med tejp. Vi återbetalar endast varor som är ordentligt förpackade i en kartong.
  4. Fäst den bifogade returetiketten på kartongen
    Om du återanvänder kartongen, se till att du tar bort de gamla adressetiketterna. Portot är förbetalt.
    Om du saknar din returetikett, vänligen kontakta kundservice via e-post: info@skechers.se OBS: Använd endast denna etikett om du har handlat på Skechers.se
  5. Lämna kartongen på ett Schenker-ombud. Kom ihåg att spara kollinummer från returpaketet. Det kan du använda till att spåra returförsändelsen via Schenker under transportens gång.
  6. Återbetalning
    När vi mottar ditt returpaket återbetalar vi pengarna och debiterar dig 79 kr för returfrakten. Från det att vi mottar ditt paket kan det ta upp till 1-2 veckor för oss att behandla din retur. Som Skechers Plus medlem är det gratis retur.

Du får ett e-postmeddelande när vi har behandlat din retur och därefter tar det 1–2 bankdagar innan pengarna är återbetalda till använt betalningsmedel*. Om du har betalat med ett presentkort återbetalas pengarna på samma presentkort som sedan kan användas på nytt.

*Om du har betalat med Klarnafaktura och ännu inte hunnit betala fakturan kan du avvakta en ny och uppdaterad faktura. Är fakturan redan betald kommer Klarna att kontakta dig för att be om kontouppgifter dit återbetalningen ska ske. Har du några funderingar kring återbetalningen kontaktar du Klarna via klarna.se.

När får jag tillbaka mina pengar?

Efter mottagande och behandling av din retur kan det ta upp till 1-2 veckor innan du får din återbetalning. Du får ett e-postmeddelande när din retur har behandlats, och det tar sedan 1-2 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto. Om du har betalt med ett presentkort kommer pengarna att returneras på samma presentkort.

Kan jag byta varor köpta på Skechers.se online?

Varor köpta på Skechers.se kan inte bytas online. Om du vill ha en annan storlek eller modell måste du returnera produkten som beskrivits ovan och beställa den önskade varan som en ny order.

Kan jag returnera varor köpta på Skechers.se i en Skechers konceptbutik eller Skechers Outlet?

Det är möjligt att returnera i alla Skechers konceptbutiker och i Skechers outlets. Dock ej varor som har köpts via Klarna. 

Hur lång returtid har jag?

Du har 30 dagars returrätt från den tidpunkt då varan levereras till dig.